Grafika a webdesign
Grafický vzhled je výkladní skříní vašich webových stránek. A nejen to. Celkový design vašich stránek je to první, co na návštěvníka vašich stránek dýchne, takže je velmi důležité, jaký v prvních vteřinách získá z vašich stránek dojem. Grafické symboly na nás působí mnohem silněji a emotivněji než psaný text.
Dobrý grafický návrh ve skutečnosti plní mnoho funkcí:
- Měl by být jedinečný, aby váš web nezapadl mezi stovkami podobných a také abyste se odlišili od konkurence.
- Měl by být dobře zapamatovatelný, aby byla vyšší pravděpodobnost, že se lidé na vaše stránky znovu vrátí.
- Kvalitní grafické provedení zvyšuje důvěryhodnost vašeho webu, lidé snáze uvěří informacím, které jim poskytujete.
- Umožňuje vašim návštěvníkům se na stránkách lépe orientovat, mohou rychleji vyhledat potřebné informace.
- Vaší velkou zbraní je, že pomocí grafických prvků, můžete své potencionální zákazníky navádět a usměrňovat, kam potřebujete, upozornit je na to, co je pro vás důležité.
- Dokresluje a doplňuje firemní styl (corporate identity) vaší společnosti, lidé si mohou udělat obrázek, jaký je "duch vaší firmy", jaký preferuje styl a hodnoty.
- A nejdůležitější nakonec, kvalitní webdesign by vám měl přinést zákazníky, tedy peníze.
Dobrý webdesign by měl mít tyto vlastnosti:
- Webdesign není ani tak umění jako především řemeslo. Grafika musí být funkční a účelná, musí respektovat pravidla webových stránek, to že lidé počítají s jistou strukturou, ve které jsou zvyklí se orientovat, že je tam hlavička s logem a patička, horizontální či vertikální menu, vyhledávací pole, stránka s kontakty a mapou, kontaktní formulář, odkaz na sociální sítě apod.
- Webdesign by měl být moderní a při tom nadčasový, aby nejen odrážel trendy současné webové grafiky, ale byl hezký i za několik let. Využívá psychologii barev a tvarů.
- Měl by být jednoduchý, intuitivní a decentní, aby se na webu návštěvník cítil příjemně a nebyl grafikou doslova zaplaven a přesycen. Je důležité, aby snadno našel vše potřebné.
- A opět nejdůležitější nakonec, s humorem se říká, že design vašich stránek bude zajímat jen jiné webdesignery. Kvalitní obsah je důležitější než vzhled. Na co mít hezkou krabičku, když je uvnitř jen mrtvý šváb :-)
Desatero webdesignu je přirovnáváno k Maslowově pyramidě našich potřeb, kdy na základním stupni jsou uspokojovány fyziologické potřeby (potrava, spánek), následují pocit bezpečí, touha po lásce, nejvýše pak potřeba uznání a seberealizace.
Desatero webdesignu:
- nalezitelný pro vyhledávače (seo), na sociálních sítích, v reklamních systémech (marketing)
- po technické stránce vždy dostupný a rychlý na načítání (kvalitní webhosting)
- přístupný pro různá zařízení - počítače, tablety, mobily (responzivní design). Případně přístupný pro handicapované osoby
- jednoduchý na používání
- intuitivní
- důvěryhodný
- přesvědčivý, aby vaše návštěvníky proměnil v zákazníky
- emocionální, aby si je návštěvníci snadno a dobře zapamatovali
- příjemný, aby se na něj návštěvníci rádi vraceli
- smysluplný
Proces tvorby grafického návrhu u naší firmy:
1. Zašleme vám přehledný a jednoduchý formulář k realizaci, který vyplníte:
- popíšete, jaké má být zaměření vašich stránek
- jakou si představujete strukturu stránek a uspořádání prvků
- jak chcete mít stránky barevné
- jaký má být vzhled úvodní stránky
- můžete zaslat vlastní podklady k realizaci stránek
- a zadat své další požadavky
2. Naši grafici vypracují na testovací doméně dle vašeho zadání grafický návrh, který vám předají k připomínkování a schválení.
3. Po vašem odsouhlasení je grafický návrh překopírován na ostrý web a předán k užívání. Vy si pak web můžete naplnit vlastním obsahem nebo vám jej můžeme naplnit my. Do 10 stran je to zdarma, nad tento limit je pak cena dohodou.